Een kluis op de kamer, een bureau, verduisterende gordijnen

Beoordelingen van Hotel Barcelona Colonial

4 out of 5
Hotel Barcelona Colonial
Via Laietana 3, Barcelona

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 495 van 1008 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 350 van 1008 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 114 van 1008 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 29 van 1008 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 20 van 1008 beoordelingen" "

9,0/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

8,2/10

Voorzieningen

8,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Hendrikus

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good hotel
4 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 14 mei 2024
Dear Hendrikus,We appreciate your rating. We hope to see you again soon at our hotels.Best regards,Anna R.Customer Service

8/10 – Goed

Lennart, Kraainem

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima ligging, vriendelijk personeel en schone kamers. Het ontbijt is redelijk basic.
3 nachten verbleven in februari 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima centrumlocatie. Dicht bij openbaar vervoer. Gratis kluisje op de kamer. Vriendelijk personeel. Ontbijt was prima. Warm en koud buffet, voldoende keuze. WiFi op de kamer werkte helaas niet, in de lobby wel. Dekens met lakens beviel niet zo goed. Dat is niet meer van deze tijd.
3 nachten verbleven in november 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

3 nachten verbleven in november 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
De wifi was op de kamer niet geweldig. Viel steeds weg. In hal was wifi wel goed . Verder echt een super hotel. Heel vriendelijk meedenkend personeel. Schoon hotel, mooie ruime kamer. Ontbijtbuffet was ook goed verzorgd. Propoma ligging ten opzichte van de ramblas, de cathedraal , de metro, de haven enz.
4 nachten verbleven in oktober 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
zeer vriendelijk aan de balie, jammer dat het personeel aan het ontbijt weinig of geen engels sprak
3 nachten verbleven in september 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
3 nachten verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Het hotel ligt in de mooiste buurt van Barcelona, dicht bij metro. In de buurt zijn er veel café, bars en restaurants. Ontbijt in het hotel was lekker, kamer was schoon. Je hoort veel lawaai van de straat, zelfs s’ nachts. Voor de rest is het prima locatie.
7 nachten verbleven in juli 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
De ligging is heel erg goed. Makkelijk te bereiken en midden in de Gothic area in barcelona. Wij hadden de kamer in het midden van het gebouw. De kamer was erg klein en geen uitzicht. Wij waren niet de enige zonder zeep of shampoo. De prijs vond ik aan de hoge kant voor zo'n kamer. De ligging maakt wel een hoop goed, maar vind het geen 4-sterren hotel.
2 nachten verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in maart 2019

8/10 – Goed

Marianne, den haag

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
een waterkoker op de kamer zou aangenaam zijn verder was het een prima hotel
4 nachten verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

s

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima hotel, goede locatie, fijne kamer, kussen en bed kon iets beter, vriendelijk personeel, een aanrader!
3 nachten verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

Merwi, Groesbeek

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
leuk hotel vlak bij de havenen bij leuke winkeltjes
3 nachten verbleven in oktober 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Vlak bij haven. Centrum loopbaar. Goede uitvalsbasis.
4 nachten verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

Hanny, Oss

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel centraal gelegen
Goed hotel centraal gelegen zowel bij strand als de stad en de metro Alles is gemakkelijk te belopen
6 nachten verbleven in augustus 2018

8/10 – Goed

Jan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Net hotel, centraal gelegen voor een redelijke pri
Prima hotel ook voor de vakantieganger. Centraal gelegen op loopafstand van ElBorn, de haven, Ramblas ed. Service en voorzieningen zijn ongeveer overeenkomstig andere 4 sterren hotels in dit deel van Barcelona. Het ontbijt is redelijk maar ook hier geld dat dit niet afwijkt van het overige aanbod. Het hotel heeft redelijk ruime kamers.

8/10 – Goed

Nienke, Amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Locatie
Prachtige locatie en erg vriendelijk personeel, heerlijke paar dagen Barcelona gehad.
3 nachten verbleven in maart 2018

8/10 – Goed

Mer, amsterdam

Positief: Personeel en service
Goed gelegen hotel
Hotel is goed gelegen in de Barrio Gotic. Op 3 minuten loopafstand is een metrostation. Verschillende supermarkten in de buurt waar men terecht kan voor een boodschap. Leuke koffietentjes in de buurt. Hotel zelf is niet slecht. Kamer is redelijk klein voor een 4 sterrenhotel. Temperatuur was niet aan te passen dus de kamer was continu te warm. Gevraagd om een rokers kamer echter niet gekregen. Veel recensies gelezen m.b.t. Geluidsoverlast echter hier zelf geen slechte ervaring gehad.
2 nachten verbleven in december 2017

2/10 – Ontzettend slecht

Bob

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 sterren? Vraag mij af?! Ik vind het niet meer dan 2 sturen waard.Ik zal niemand aanraden om deze hotel te gaan boeken.
3 nachten verbleven in oktober 2017

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Goed hotel vlak bij de Ramblas
Goed hotel dat dichtbij de Ramblas en de haven ligt. Personeel is vriendelijk en de kamer is netjes.
3 nachten verbleven in oktober 2017

8/10 – Goed

Jane, Amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel dicht het strand en oude centrum.
Prima hotel om een paar dagen in Barcelona te zijn. De receptie moet alleen op de hoogte zijn wat de wetgeving is bij het kopiëren of scannen van je paspoort.

10/10 – Uitstekend

Doug

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Farzaneh, Raleigh

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
the staff were very helpful and polit.
2 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 24 mei 2024
Dear Farzaneh, thank you for your kind words about our helpful and polite staff. We strive to provide excellent service to all our guests. We hope to welcome you back soon! Anna R. Customer Service.

10/10 – Uitstekend

Aylin

Reisde met een groep, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
It was perfect
4 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 23 mei 2024
Dear Aylin,Thank you for your wonderful feedback. We are thrilled to hear that your stay was perfect. We look forward to welcoming you back in the future.Sincerely,Anna R.Customer Service

10/10 – Uitstekend

Ronald

Reisde met familie
The staff at the hotel was absolutely amazing. Anything we needed was taken care of immediately. They were also very helpful in making recommendations for places to go and restaurants. Would love to go back.
6 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 23 mei 2024
Dear Ronald, we are delighted to hear about your fantastic experience with our attentive staff. We take pride in providing excellent service and helpful recommendations. We can't wait to welcome you back soon! Warm regards, Anna R. Customer Service.

10/10 – Uitstekend

Laurie

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff were outstanding.
4 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 23 mei 2024
Dear Laurie, we are delighted to hear that you found our staff outstanding. Thank you for your kind words! We look forward to welcoming you back. Anna R. Customer Service.

10/10 – Uitstekend

Elena

Reisde met familie
I like it’s near and walking distance to everything. Nice and wonderful helpful staff.
2 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Carmen M. Customer service op 22 mei 2024
Dear Elena, we are delighted to hear that you appreciated our convenient location and our friendly and helpful staff. Thank you for your kind words. Looking forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

Sherry, Edmonton

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The only flaw, is that arriving at night the signage is hard to see, the property is not well lit in the early hours. Once I found it and range the bell I was promptly let in.
3 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Carmen M. Customer service op 22 mei 2024
Dear Sherry, thank you for sharing your feedback. We apologize for the inconvenience caused by the lack of lighting at night. We are glad to hear that our staff promptly assisted you upon ringing the bell. Looking forward to welcoming you back.

8/10 – Goed

Jill

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Carmen M. Customer service op 22 mei 2024
Estimado cliente.Agradecemos su valoración. Saludos

10/10 – Uitstekend

Maria

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The property is in excellent location central to all tourist places; however the city is undertaking street construction no fault of the hotel or staff.
4 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 23 mei 2024
Dear MariaThank you for your feedback. We are pleased to know that you enjoyed our central location and found it convenient for visiting tourist attractions. We apologize for any inconvenience caused by the city's construction work, which is beyond our control. We appreciate your understanding and hope to have the pleasure of welcoming you back to our hotel.Sincerely,Anna RCustomer Service

10/10 – Uitstekend

Maria

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel has charm. The rooms are comfortable. The breakfast is excellent. The staff are friendly and helpful. The location is central and you can easily get around.
5 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Carmen M. Customer service op 17 mei 2024
Dear Maria, Thank you for your kind words. We are delighted to hear that you enjoyed the charm of our hotel, comfortable rooms, excellent breakfast, friendly staff, and central location. Your satisfaction is our priority. Warm regards,

10/10 – Uitstekend

Paula

Wonderful property close to all the tourist sights. Loved the Gothic District!
2 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Carmen M. Customer service op 16 mei 2024
Estimada Paula.Muchas gracias por tu excelente valoración y comentario.Esperamos poder recibirte nuevamente.Saludos cordiales

8/10 – Goed

Lynda Maree

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great lovation
5 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 15 mei 2024
Dear Lynda Maree, thank you for your positive feedback. We are delighted to hear that you enjoyed our great location. Your satisfaction is our priority. We look forward to welcoming you back soon. Anna R. Customer Service.

10/10 – Uitstekend

Nat

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Na
3 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 14 mei 2024
Dear NatWe appreciate your rating. We hope to see you again soon at our hotels.Anna R. Customer Service

10/10 – Uitstekend

Heidi

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great well located hotel.
2 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 13 mei 2024
Dear Heidi, thank you for your positive feedback about our well-located hotel. We are delighted you enjoyed your stay. We look forward to welcoming you back soon. Anna R. Customer Service.

10/10 – Uitstekend

Shiraz

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very great stay at this hotel. It was clean and our request were all met. The staff was always polite and welcoming. The hotel is very well situated and most places are reachable by walk. Would come back whenever I'm back in Barcelona :)
4 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 13 mei 2024
Dear Shiraz, thank you for your kind words! We are delighted to hear that you enjoyed your stay with us and that our staff met all your requests. We are glad you found our hotel clean and well-located. We look forward to welcoming you back in Barcelona! Warm regards, Anna R. Customer Service.

4/10 – Matig

Timothy

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Not a four star hotel. Friendly and helpful staff, but hotel amenities are lacking. High price for little return.
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 6 mei 2024
Dear Timothy, thank you for your feedback. We appreciate your kind words about our staff. The hotel rates can be viewed at the time of booking. The rate may vary depending on the hotel occupancy, the advance booking time, the presence of any events in the city, and of course the location, and naturally they are in line with the hotel category. Your comments are valuable to us.Anna R. Customer Service.

10/10 – Uitstekend

Kevin, North Wales

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 6 mei 2024
Dear Kevin,We appreciate your rating. We hope to see you again soon at our hotels.Anna R. Customer Service

8/10 – Goed

Roger

3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Carmen M. Customer service op 22 mei 2024
Estimado Roger.Muchas gracias por tomarse el tiempo para valorarnos.Saludos

8/10 – Goed

Cassi

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location. Nice staff and property was nice
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 29 apr 2024
Dear Cassi, thank you for your positive review! We're delighted you enjoyed our great location, nice staff, and property. We hope to welcome you back soon. Anna R. Customer Service.

8/10 – Goed

Ryan

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location for Gothic area
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 29 apr 2024
Dear Ryan, thank you for highlighting our hotel's great location in the Gothic area. We are delighted to know you enjoyed it. Looking forward to welcoming you back soon! Anna R. Customer Service.

6/10 – Redelijk

Graeme

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Room was not what was in picture of room at time of booking. Requested at time of booking queen bed. Arrived at hotel and we were offered twin beds with balcony OR queen bed with internal view. We opted for queen bed but the room was very very small.
1 nacht verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 25 apr 2024
Dear Graeme, we apologize for the room not meeting your expectations. We strive to provide accurate room descriptions, and bed types are always subject to availability upon arrival at the hotel. Your feedback is valuable to us. Thank you for choosing Hotel Colonial Barcelona. Anna R. Customer Service.

10/10 – Uitstekend

Margarita

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The location was excellent, hotel and staff ver nice
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 25 apr 2024
Dear Margarita,Thank you very much for taking the time to share your feedback with us. We are delighted to hear that we have contributed to making your journey an unforgettable experience. Anna R.Customer Service

10/10 – Uitstekend

Sharon

Reisde met partner
Positief: Voorzieningen
The hotel was an excellent location for everything we wanted to do. Being in the Gothic quarter we could wander through the little arteries finding wonderful tapas and wine bars and some fun shops, Hop/on/off bus stop was walking distance which we used for two days of our stay, Staff was so wonderful and helpful. Nice little bar for a night cap after a long day of sight seeing. Beautiful place to stay!
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 25 apr 2024
Dear Sharon,We are delighted to hear about your experience at our hotel. We appreciate your positive feedback and are pleased to have provided you with a satisfactory stay. We always strive to offer excellent service and a memorable experience to our guests. We look forward to welcoming you again in the future and exceeding your expectations once more. Anna R. Customer Service

10/10 – Uitstekend

Liliana

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Una muy buena experiencia todo excelente
7 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 23 apr 2024
Estimado Liliana: Nos alegra mucho saber que su experiencia en nuestro hotel. Agradecemos sus comentarios positivos y nos complace haberle brindado una estancia satisfactoria. Siempre nos esforzamos por ofrecer un excelente servicio y una experiencia memorable a nuestros huéspedes. Esperamos verle nuevamente en el futuro y poder superar sus expectativas una vez más. Anna R. Servicio al Cliente

8/10 – Goed

Jessica

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very well located, a lot of options to eat, Although the area is under renovations and is not easy access for cars
2 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 22 apr 2024
Dear Jessica, thank you for your positive review. We appreciate your feedback regarding our central location and nearby dining options. We apologize for any inconvenience caused by the ongoing renovations, which may affect car access. Your understanding is truly valued. Anna R. Customer Service.

10/10 – Uitstekend

Marie-Pier

3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 13 mei 2024
Dear Marie-Pier,We appreciate your rating. We hope to see you again soon at our hotels.Anna R. Customer Service

10/10 – Uitstekend

Sandra

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very good customer service, attractive decor, convenient location, and great value. We would definitely stay there on our next visit.
1 nacht verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 19 apr 2024
Dear SandraThank you very much for taking the time to share your feedback with us. We are delighted to hear that we have contributed to making your journey an unforgettable experience. Anna R.Customer Service

10/10 – Uitstekend

Miguel

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent Yust wonderful
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 18 apr 2024
Dear MiguelThank you very much for taking the time to share your feedback with us. We are delighted to hear that we have contributed to making your journey an unforgettable experience. Anna R.Customer Service

10/10 – Uitstekend

Nircia

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff was very nice and helpful. Property is well located around 10 minutes walk to Gothic Quarter. Bus stop right in front of the hotel. Room was clean. Good food options around including breakfast. Recommended!
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Anna R. Customer Service op 18 apr 2024
Dear Nircia,We appreciate your kind words and are pleased to hear that you enjoyed your stay at Hotel Colonial Barcelona. We strive to provide excellent service and a convenient location near points of interest. We look forward to welcoming you back in the future.Sincerely,Anna R. Customer Service.