2/10 – Ontzettend slecht
Matthijs B.
3 jun 2019
Onbetrouwbaar en ongastvrij adres!
Eind april een uitgebreide offerte ontvangen van de eigenaar waarin alle kosten specifiek genoemd worden. Na betaling krijg je een mail met de vraag om aan iemand (niet de eigenaar) sleutelkosten te betalen bij aankomst. Fancy appartement met een mooi uitzicht, maar daaraan heb je niet zoveel als er geen (bad)handdoeken, theedoek en bedlinnen aanwezig zijn. Dit is gedeeltelijk alsnog verstrekt maar weer tegen extra kosten.
Vervolgens is gebleken dat het toilet continu doorspoelde zodat je na elk bezoek moest wachten tot het reservoir vol was om vervolgens de kraan te sluiten. Tevens lekte de wastafel in de badkamer (in de la eronder lag een plastic teiltje) en de warmwatervoorziening werkte slecht, je moest onder de douche staande meer dan twee minuten wachten voordat er warm water beschikbaar was (en dat is dan echt lang!). Tenslotte was de keuken zacht gezegd niet erg schoon. Per mail teruggekoppeld dat wij niet zo tevreden waren met deze toestand maar geen reactie ontvangen. Wel een bitse mail van een onbekend email adres (niet ondertekend) dat "het geen hotel was". Bij vertrek kwam wederom een ons niet bekend iemand met het verzoek om te betalen.
Ik heb aangegeven dat niet te zullen doen omdat ik graag eerst een reactie op mijn mail wilde hebben, dat lijkt mij toch wel zo beleefd. Ze lachtte en zei dat het allemaal wel goed kwam. Ik heb gestaan op een rondje van het appartement om duidelijk te maken dat er geen schade of vermissing was, zij wilde dit niet expliciet bevestigen.
En zoals al verwacht werden de extra kosten als schade van de borg ingehouden, ik begrijp wel waarom de borg zo hoog was!
Resumerend was dit, na twee voorgaande heel leuke gîtes (met hartelijke ontvangst en waar standaard basale zaken als bedlinnen e.d. aanwezig waren) in deze vakantie, een minder plezierig einde van onze reis.
Met vriendelijke groet,
Matthijs Budelman